Ładowanie strony

Kadra

Wszyscy pracownicy Mozaiki są dobrze przygotowani do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie – posiadają nie tylko wszechstronną wiedzę, ale przede wszystkim wieloletnią praktykę. W Fundacji pracują specjaliści z zakresu: logopedii, neurologopedii, psychologii, terapii pedagogicznej, socjoterapii, edukacji dzieci autystycznych, komunikacji alternatywnej, rehabilitacji narządów ruchu, surdopedagogiki, tyflopedagogiki. Nauczyciele, terapeuci i wychowawcy ściśle współpracują ze sobą, stwarzając odpowiednie sytuacje, w których podopieczni mogą wykorzystać wszelkie posiadane predyspozycje i zdolności.


Cały nasz Zespół uczestniczy w licznych szkoleniach, wynikających z bieżących potrzeb naszych podopiecznych, m.in.:
– szkolenia z Fundacją Synapsis dotyczące edukacji, terapii i trudnych zachowań dzieci z autyzmem
– szkolenie z psychologiem, seksuologiem klinicznym na temat seksualności dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
– szkolenie z pierwszej pomocy
– szkolenie z ochrony danych osobowych

Agata

Prezes Fundacji, Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
Waleczna i optymistyczna. Rekrutuje i stoi na czele kadry szkolno-przedszkolnej, od której wymaga nieszablonowego podejścia do nauczania. Entuzjastka pracy i życia z pasją 🙂 czuwa nad całym funkcjonowaniem Szkoły i Przedszkola. Wspólnie z Kamilą zajmuje się strategią rozwoju mozaikowych placówek i koordynuje projekty. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku filologia angielska i studiów podyplomowych z Zarządzania Oświatą. Uczestniczka szkoleń i konferencji z zakresu pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i Kongresu Dyrektorów Placówek Niepublicznych.

Kamila N.

Wiceprezes Fundacji, Dyrektor ds. finansowych i kadrowych
Empatyczna i konkretna, zarządza finansami całej placówki, zajmuje się rekrutacją kadry, zakupami, a także tworzeniem strategii dalszego rozwoju i koordynowaniem projektów. W trakcie studiów na kierunku Psychologii, uczestniczka Kongresu Dyrektorów Placówek Niepublicznych, Certyfikowany Menadżer Placówki Niepublicznej, ukończyła szereg szkoleń z zakresu finansów w Oświacie.

Ania J.K.

Dyrektor ds. dydaktycznych, fizjoterapeuta, specjalista AAC, certyfikowany terapeuta dzieci z Autyzmem
Bardzo rzeczowa i wymagająca. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się z całym zespołem, dokładając starań, by praca terapeutów była spójna i zgodna z mozaikową wizją. Uczestniczka Kongresu Dyrektorów Placówek Niepublicznych.

Kursy i szkolenia
  • – podstawowy kurs języka migowego,
  • – kurs Videotreningu komunikacji,
  • – certyfikat do pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem,
  • – kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym i głuchotą w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych ,
  • – Szkolenie systemu MAKATON poziom 1 i 2,
  • – Szkolenie „Szkoła dla rodziców i wychowawców”,
  • – Szkolenie „Potrafię rozmawiać, potrafię się bawić, porozumiewanie się może być dla mnie zabawą”,
  • – Organizacja efektywnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych w przedszkolach i szkołach,
  • – 3 stopnie – Terapia w zakresie zastosowania ortezy dynamicznej DUNAG 02,
  • – „Wybrane aspekty integracji sensorycznej we wczesnej diagnozie i interwencji terapeutycznej”,
  • – „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci – metoda Carole Sutton”,
  • – „Znaczenie terapii manualnej w procesie rehabilitacji osób z zaburzeniami równowagi mięśniowo- stawowej”,
  • – Kinesiotaping KT1 i KT2,

Monika

nauczyciel – wychowawca, oligofrenopedagog, terapeuta behawioralny, logopeda
Zorganizowana, poważna, ale jak trzeba robi fikołki na trzepaku, oczywiście w celu instruktażowym 😉 Wymagająca, poświęcona swoim uczniom i zaangażowana.

Kursy i szkolenia
  • – 3 stopniowe szkolenie terapii behawioralnej,
  • – szkolenie z zakresu PEPR,
  • – metoda dobrego startu prof. Marty Bogdanowicz.
  • – szkolenie MAKATON,
  • – Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania,
  • – „Działania animacyjne w pracy z grupą wielopokoleniową,
  • – „Jak radzić sobie z trudną klasą?- praktyka wychowawcy szkolnego”
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,

Małgosia

nauczyciel, wychowawca, oligofrenopedagog
Współpracuje z Mozaiką od dłuższego czasu, z powodzeniem prowadząc pedagogiczne zajęcia indywidualne i grupowe. Nauczyciel z powołania, z fantastycznym podejściem do dzieci. Kreatywna i radosna.

Kursy i szkolenia
  • – szkolenie „Wspieranie rozwoju mowy dziecka”,
  • – udział w konferencji „Z teorii i praktyki dysfluencji mowy”,
  • – szkolenie „Komunikacja w edukacji – jak mówić, słuchać i kontaktować się z uczniem z poważnymi zaburzeniami procesu porozumiewania się”.
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,
  • – „Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkloe/placówce, w tym z autyzmem oraz Zespołem Aspergera,
  • – „Dokumentowanie pracy szkoły, w tym dokumentowanie przebiegu nauczania”,
  • – Metoda Dobrego Startu – sesja teoretyczna,
  • – „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej”,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Udział w Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Jestem Osobą z Autyzmem – Dajcie Mi szansę”,
  • – warsztaty szkoleniowe „Interaktywne zasoby dydaktyczne w procesie uczenia się/nauczania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.
  • – kurs wspomagania ucznia w kontekście jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
  • – warsztaty „Jak przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia i skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka/ucznia”,
  • – warsztaty „organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu/szkole/placówce”

Ewa

nauczyciel, pedagog szkolny
Koordynatorka konkursów plastycznych; wspólnie z Gosią dbają o edukację i terapię na najwyższym poziomie w swojej grupie.

Kursy i szkolenia
  • – Podstawy edukacji i terapii dzieci z autyzmem,
  • – „Organizacja kształcenia i udzielania wsparcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i ich rodzin – konferencja,
  • – Metodyka pracy z uczniami ze spektrum autyzmu,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,
  • – Muzykoterapia,
  • – „Dokumentowanie pracy szkoły, w tym dokumentowanie przebiegu nauczania”,
  • – Rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych ucznia ze spektrum autyzmu,
  • – Rola wychowania przedszkolnego w procesie wspomagania rozwoju dzieci,

Edyta

nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog
Zaradna i uśmiechnięta. Jest zawsze tam, gdzie jest potrzebna. Bezkompromisowo, a jednocześnie z ogromną empatią pilnuje ustalonych w klasie zasad i reguł 🙂 Dzieciaki wiedzą, że z Panią Edytą można zarówno świetnie się bawić, jak i rzetelnie pracować.

Kursy i szkolenia
  • – kurs terapii behawioralnej
  • – warsztat – wybrane aspekty Integracji Sensorycznej we wczesnej diagnozie i interwencji terapeutycznej,
  • – „Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole/placówce w tym z autyzmem oraz Zespołem Aspergera,
  • – Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,
  • – warsztaty szkoleniowe „Interaktywne zasoby dydaktyczne w procesie uczenia się/nauczania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.
  • – udział w międzynarodowej konferencji naukowej „Jestem osobą z autyzmem – dajcie mi szansę”,
  • – warsztat – „Jak zorganizować środowisko szkolne dla potrzeb ucznia ze spektrum autyzmu?”,
  • – warsztat – „Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu/szkole/placówce”
  • – warsztat – „Jak przeprowadzić wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia i skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka/ucznia?”,

Agnieszka W.

nauczyciel, oligofrenopedagog
Wiedza i doświadczenie, empatia i pozytywna energia. Stoi na czele grupy maluchów doskonale wydobywając ich edukacyjny potencjał przez kreatywną zabawę.

Kursy i szkolenia
  • – Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w grupie przedszkolnej,
  • – Diagnoza przedszkolna-wspieranie dzieci 5-letnich w osiąganiu gotowości szkolnej,
  • – Upowszechnienie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży kluczem do ich sukcesu w nauce i życiu codziennym,
  • – Prawa dziecka w przedszkolu,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,
  • – Wykorzystanie obcojęzycznych piosenek,wyliczanek i zabaw w poszerzaniu horyzontów kulturowych małego dziecka,
  • – Alternatywne metody pracy z dziećmi przedszkolnymi na podstawie programu Świat przedszkolaka,
  • – Rozwijanie wyobrażni i ekspresji twórczej dzieci na zajęciach artystycznych-Teatr na pustej podłodze,
  • – Origami narzędziem integracji-terapia przez sztukę,
  • – Wykorzystanie elementów glottodydaktyki w przygotowaniu dzieci do nauki czytania i pisania,
  • – Arteterapia-sztuka stymulująca rozwój ucznia z trudnościami w nauce,
  • – Obsługa tablicy interaktywnej i tworzenie materiałów do jej wykorzystania,
  • – Baśń jako jeden ze sposobów poznania rzeczywistości i praw nią rządzących,
  • – Przez dziurkę od klucza-wykorzystanie otwartych zasobów edukacyjnych do obserwacji przyrodniczych,
  • – Inteligencja emocjonalna współczesnego dziecka (WSiP)-konferencja,
  • – Zabawa bawi, uczy, wychowuje (MAC Edukacja),
  • – Nagrody, kary, pochwały, czyli dylematy wychowawcze rodziców i nauczycieli (Logos)-warsztaty,
  • – Wspieranie rozwoju ucznia z wykorzystaniem ćwiczeń Metody Kinezjologii Edukacyjnej,
  • – Obserwacja i analiza gotowości dzieci pięcioletnich do rozpoczęcia nauki w szkole.Jak pracować z małym dzieckiem? (WOM)-warsztaty,
  • – Neurodydaktyka-co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się dziecka,
  • – Wartość terapeutyczna zajęć technicznych,
  • – Język obcy w edukacji przedszkolnej. Zabawy ruchowe w przygotowaniu do nauki języka angielskiego,
  • – Gry i zabawy ruchowe – praktyczne wskazówki,
  • – Bezpieczeństwo i zdrowie dziecka w wieku przedszkolnym,
  • – Wielkanoc – tradycje i zwyczaje,
  • – Każde dziecko jest potencjalnie uzdolnione, lecz na wiele różnych sposobów. Jak korzystać z teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu? (MAC edukacja),
  • – Przestrzeganie prawa przez uczniów/wychowanków oraz nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa,
  • – Obserwacja pedagogiczna zakończona analizą i oceną gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna),
  • – Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych i ogólnodostępnych,
  • – Rozpoznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym,
  • – Jestem osobą z autyzmem-dajcie mi szansę (Międzynarodowa Konferencja Naukowa),
  • – Nowa podstawa programowa 2017- Wychowanie przedszkolne,
  • – Muzyka i ja – metoda aktywnego słuchania wg Batii Strauss,

Kasia P.

nauczyciel, oligofrenopedagog
Dla Kasi nie ma rzeczy niemożliwych. Zawsze pozytywnie nastawiona i pełna energii, ma z zabaw z dziećmi na dywanie tyle samo radości, co one 😉

Kursy i szkolenia
  • – Plan aktywności – jako metoda wspomagająca edukację i pracę terapeutyczną dziecka ze spektrum autyzmu,
  • – Elementy technik behawioralnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością,
  • – Dziecko, uczeń ze spektrum autyzmu w przedszkolu, szkole, placówce – możliwości wsparcia,
  • – Dokumentowanie pracy szkoły, w tym dokumentowanie przebiegu nauczania,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Integracja Sensoryczna I stopień,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,
  • – Studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki, tyflopedagogiki i języka migowego – w trakcie,
  • – Studia podyplomowe z autyzmu i zespołu Aspergera – w trakcie

Paula

nauczyciel, oligofrenopedagog, logopeda
Połączenie empatii i zdecydowania, wszechstronność, zaangażowanie i świetna współpraca w zespole.

Kursy i szkolenia
  • – Terapia taktylna,
  • – Muzykoterapia,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Udział w konferencji „Wszyscy angażujemy się, komunikujemy i uczymy” – Susan Norwell,

Paulina

nauczyciel, oligofrenopedagog
Uśmiech, konsekwencja, pozytywna energia… czyli dream-team z Paulą w grupie 7 😉

Kursy i szkolenia
  • – szkolenie „Zrozumieć dziecko z FAS”
  • – szkolenie „Interwencje kryzysowe”,
  • – szkolenie Asystent Osoby Niepełnosprawnej,
  • – warsztaty z bajkoterapii,

Marta B

nauczyciel, oligofrenopedagog
Zawsze empatyczna i pozytywnie nastawiona do dzieci – współtworzy w grupie 1 niepowtarzalną atmosferę.

Kursy i szkolenia
  • – szkolenie „Zrozumieć dziecko z FAS”
  • – szkolenie „Interwencje kryzysowe”,
  • – Studia podyplomowe z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej – w trakcie,

Mariola

kierownik świetlicy, nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog.
Miła i konsekwentna w działaniu. Oaza spokoju, swoim ciepłem obdarza każdego – małych i dużych Mozaikowiczów 🙂

Kursy i szkolenia
  • – Muzykoterapia,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne startegie – Fundacja Synapsis,

Agnieszka K.

nauczyciel wspomagający, oligofrenopedagog
Pozytywna i radosna, zawsze uśmiechnięta i pełna energii. Każdego dnia Jej optymizm udziela się wszystkich wokół.

Kursy i szkolenia
  • – Muzykoterapia,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,

Tomek

nauczyciel
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, pozytywna energia i poczucie humoru… nic dziwnego, że dzieciaki pokochały Go od pierwszego wejrzenia 🙂

Kursy i szkolenia
  • – Muzykoterapia,
  • – „Zrozumieć dziecko z FAS” Centrum Psychologiczne ITEM,
  • – Certyfikat Pedagoga Ulicznego – 6-miesięczne szkolenie „Pedagogika Ulicy” – United Way Polska,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,
  • – „Ryzyko prawne pracy pedagoga ulicznego w środowisku”,
  • – „Projektowanie wniosków i pozyskiwanie funduszy”,
  • – Zarządzanie Oświatą,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,

Bartosz

nauczyciel, oligofrenopedagog, Asystent Osoby Niepełnosprawnej
Doświadczenie, konsekwencja, jasne zasady.. Bartek i Tomek tworzą w grupie 3 świetny team

Kasia D.

nauczyciel, oligofrenopedagog
Ma w sobie mnóstwo ciepła i empatii, a jednocześnie jest pełna energii i zawsze uśmiechnięta. Doskonale dogaduje się i z dzieciakami i z resztą zespołu.

Kursy i szkolenia
  • – Muzykoterapia,
  • – Komunikacja Interpersonalna,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,

Asia

Wychowawca, oligofrenopedagog
Empatia level expert. Do tego doświadczenie i wiedza…i mamy fantastyczną nauczycielkę w zespole rewalidacyjnym.

Kursy i szkolenia
  • – Muzykoterapia,
  • – Program komunikacji MAKATON,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,
  • – szkolenie z obsługi PCEye Mini Tobii Dynavox (wykorzystania urządzenia do obsługi programów edukacyjnych oraz programów do komunikacji alternatywnej),
  • – Plan aktywności jako metoda wspomagająca edukację i pracę terapeutyczną dziecka ze spektrum autyzmu,
  • – Warsztaty – „Zabawa Inspirująca Rozwój”,
  • – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących, A. Smyczek,
  • – Udział w konferencji „Wszyscy angażujemy się, komunikujemy i uczymy” – Susan Norwell,

Ania

Nauczyciel, terapeuta AAC
Spokojna i dająca dzieciakom poczucie bezpieczeństwa. Z wielkim zaangażowaniem prowadzi w Mozaice komunikację alternatywną.

Kursy i szkolenia
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Komunikacja alternatywna i wspomagająca – Fundacja Promyk Słońca we Wrocławiu,
  • – Szkolenie z zakresu oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia Sprawdź, jak się porozumiewam” – diagnoza, I i II stopień – Szkolenie dr Magdaleny Grycman,
  • – Terapia Ręki i zaburzeń motoryki małej – Szkolenie Procentrum,
  • – Szkolenie z obsługi PCEye Mini Tobii Dynavox (wykorzystania urządzenia do obsługi programów edukacyjnych oraz programów do komunikacji alternatywnej),
  • – Szkolenie Susan Norwell – ” Wszyscy angażujemy, komunikujemy się i uczymy sie” Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Zespołem Retta,
  • – Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Centrum Metody Krakowskiej,

Kamila R.

pomoc nauczyciela, muzykoterapueta
Niespożyte pokłady energii Kamili spokojnie mogłyby napędzać małą elektrownię 😉 Muzykoterapia i Sensoplastyka to Jej ŻYWIOŁ!

Kursy i szkolenia
  • – Muzykoterapia,
  • – Program komunikacji MAKATON,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,
  • – Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej,
  • – Warsztaty „ Zabawa Inspirująca Rozwój” Przylądek Dobrej Nadziei,
  • – Międzynarodowa konferencja Naukowa „ Jestem osobą z autyzmem- Dajcie mi szansę”,
  • – Szkolenie Logorytmika- ruch, słuch, słowo,
  • – Szkolenie „Dr Myśli główka” – zabawy badawcze i eksperymenty w pracy z dziećmi,
  • – Szkolenie „Zmysłolandia” – zabawy zmysłowe i sensoryczne w pracy z dziećmi,
  • – Muzyka i ja – metoda aktywnego słuchania wg Batii Strauss,
  • – Sensoplatyka® – wstęp,
  • – Animator zabaw dziecięcych,
  • – Taniec w animacji,

Iwona

terapeuta behawioralny, nauczyciel wspomagający
Zdecydowanie, indywidualne podejście do dzieci, profesjonalizm – Iwona bardzo rzeczowo, ale również z empatią podchodzi do pracy z dziećmi, co czyni ją mozaikową terapeutką 🙂 W trakcie studiów na kierunku psychologii i Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego

Kursy i szkolenia
  • – Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3 stopniowy modułowy kurs bazowy – szkolenie w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego,
  • – Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania – szkolenie w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego,
  • – Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi – szkolenie w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego,
  • – AAC: Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikacji,

Aneta

pomoc nauczyciela, fizjoterapeuta
Zaangażowana to mało powiedziane.. Aneta to nasz wolontariusz roku, doceniony posadą w grupie 1 😉

Jola

pomoc nauczyciela
Wielka wrażliwość, optymizm – Jola z uśmiechem i energią wspomaga pracę w grupie 1

Kursy i szkolenia
  • – Szkolenie „Dr Myśli główka” – zabawy badawcze i eksperymenty w pracy z dziećmi,
  • – Szkolenie „Zmysłolandia” – zabawy zmysłowe i sensoryczne w pracy z dziećmi,
  • – Muzyka i ja – metoda aktywnego słuchania wg Batii Strauss,
  • – Sensoplatyka® – wstęp,
  • – Animator zabaw dziecięcych,
  • – Taniec w animacji,

Magda

pomoc nauczyciela
Wspólnie z Kasią P. tworzą w grupie 4 fantastyczny, pozytywny duet 🙂

Kursy i szkolenia
  • – Szkolenie z zakresu ortooptyki,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Studia w zakresie przygotowania pedagogicznego – w trakcie,

Agnieszka

mgr fizjoterapii
Bezkompromisowa i energetyczna, z uśmiechem i wielkim zaangażowaniem podchodzi do każdego dziecka, dzięki czemu ma z nim świetny kontakt. Posiada wieloletnie doświadczenie i wysokie kwalifikacje potwierdzone licznymi certyfikatami.

Kursy i szkolenia
  • – Integracja odruchów pierwotnych wg. Sally Goddard Blythe,
  • – Integracja Sensoryczna I i II stopień,
  • – DNS (dynamiczna nerwowo – mięśniowa stabilizacja),
  • – Metoda PNF – kurs podstawowy – Certyfikat IPNFA,
  • – Metoda Spiralnej Stabilizacji Mięśniowej – I i II stopień,
  • – Kinesiology Taping,
  • – Szkolenie w zakresie stosowania ortezy dynamicznej DUNAG02.

Marta

mgr fizjoterapii, terapeuta SI
Spokojna, ale stanowcza i bardzo profesjonalna. Z dużym zaangażowaniem i ciepłem podchodzi do każdego dziecka. Pracuje w zawodzie fizjoterapeuty ponad 6 lat.

Kursy i szkolenia
  • – kurs PNF,
  • – Integracja Sensoryczna I i II stopień,
  • – kurs metodą S-E-T, Kinesiology Taping,
  • – Kompleksowa terapia obrzęku,
  • – Terapia Funkcjonalna,
  • – kurs Thera Band,
  • – szkolenie z zakresu aktywnej rehabilitacji ON,
  • – Wybrane zagadnienia z diagnostyki i terapii dzieci ryzyka (AM we Wrocławiu),
  • – kurs pedagogiczny.
  • – kurs terapii neurotaktylnej,
  • – zastosowanie ortezy dynamicznej DUNAG 02 – 3 stopnie
  • – Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz,
  • – szkolenie z zakresu masażu funkcyjnego i poprzecznego,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,

Damian

fizjoterapeuta
Oprócz zajęć na sali, prowadzi też fizjoterapię na basenie. Damian to 100% mozaiki w mozaice. Zawsze uśmiechnięty i chętny do pomocy, ma niesamowite pomysły, które na dodatek chętnie wprowadza w życie.

Kursy i szkolenia
  • – Zastosowanie ortezy dynamicznej DUNAG 02 – 3 stopnie,
  • – Kurs podstawowy MAKATON,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,
  • – Szkolenie – Terapia Czaszkowo-Krzyżowa – Fundacja Promyk Słońca; moduł I, II i III,

Natalia W.

fizjoterapeutka, terapeutka SI
W naszym zespole fizjoterapeutycznym nie ma słabych ogniw, czego Natalia jest kolejnym dowodem. Bardzo profesjonalna, doskonale przygotowana do pracy z dziećmi – pod kątem merytorycznym i ze względu na wrodzoną empatię, oraz radosne usposobienie.

Kursy i szkolenia
  • – NDT-Bobath
  • – PNF podstawowy
  • – PNF w pediatrii
  • – Masaż Shantala – kurs instruktorski
  • – Zastosowanie ortez dynamicznych DUNAG 02
  • – Terapia Neurotaktylna
  • – Kinesiotaping podstawowy z rozszerzeniem
  • – Integracja Sensoryczna,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Fundacja Synapsis,
  • – Trudne zachowania dzieci z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie – Fundacja Synapsis,

Dobromir

fizjoterapeuta
mimo ogromnego doświadczenia i bardzo wysokich kwalifikacji skromny i z fantastycznym podejściem do dzieci – w 100% mozaikowy fizjoterapeuta.

Kursy i szkolenia
  • – Terapia neurorozwojowa NDT Bobath
  • – NDT Bobath Baby
  • – PNF
  • – PNF w pediatrii
  • – Kurs w zakresie zastosowania ortezy dynamicznej Dunag 02
  • – Kinesiology taping
  • – Neurorozwojowe usprawnianie dzieci w wybranych jednostkach klinicznych; spastyczne postacie mózgowego porażenia dziecięcego
  • – Neurorozwojowe usprawnianie dzieci w wybranych jednostkach klinicznych; kręcz szyi, uszkodzenie splotu ramiennego, przepuklina oponowo-rdzeniowa
  • – Metoda ruchu rozwijającego wg. W. Sherborne

Przemek

fizjoterapeuta
Siła spokoju, doświadczenie i wysokie kwalifikacje, no i oczywiście świetne podejściem do dzieci 🙂

Kursy i szkolenia
  • – Kurs masażu leczniczego,
  • – Koncepcja kształtowania motorycznego w treningu funkcjonalnym,
  • – Wieloletnia praktyka w szpitalu na oddziale neurologicznym,

Renata

neurologopeda, AAC
Bardzo duża wiedza i doświadczenie połączone z niezwykłym podejściem do dzieci – Renata ma sposób na każde dziecko, by w sposób umiejętny łączyć terapię z zabawą – to daje najlepsze efekty!

Kursy i szkolenia
  • – AAC – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących,
  • – Trudne zachowania osób z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie,
  • – „Manipulacje ustno – twarzowe – ćwiczenia usprawniające narząd mowy i redukujące ból” – autorski program dr Anny Regner – część druga
  • – Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno – twarzowych – warsztaty – dr Anna Regner,
  • – Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień – dr Magdalena Grycman,
  • – Szkolenie z zakres diagnozy AAC. Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź, jak się porozumiewam” – dr Magdalena Grycman,
  • – Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania,
  • – Alternatywne metody komunikacji w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • – Diagnostyka i terapia neurologopedyczna (moduł I) – zaburzenia funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy- warsztaty dr Aleksandry Łady,
  • – Pogłębianie relacji podczas zabawy z dzieckiem ze spektrum autyzmu – szkolenie – Kamil Lodziński,
  • – Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem – szkolenie Fundacji Synapsis,
  • – szkolenie z obsługi PCEye Mini Tobii Dynavox (wykorzystania urządzenia do obsługi programów edukacyjnych oraz programów do komunikacji alternatywnej),
  • – Wykorzystanie programu Boardmaker & Speaking Dynamically Pro w pracy z osobami niemówiącymi ( cz.1, cz. 2).,
  • – Kształtowanie umiejętności życiowych, społecznych i motywacyjnych osób niepełnosprawnych. Trening nawyków celowej aktywności – szkolenie – Magdalena Cebula – Frąckowiak,,
  • – kurs elementarny z Systemu Językowo – Migowego,
  • – XIV Konferencja Piktogramy 2015 – Od kontaktu w interakcjach do rozwoju języka w przekazie wspomaganym AAC-Piktogramy,
  • – Autyzm. Jak rozpoznać wczesne symptomy i dlaczego im wcześniej, tym lepiej – szkolenie,
  • – Szkolenie z zakres diagnozy aac. Stosowanie oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź, jak się porozumiewam” – dr Magdalena Grycman,
  • – Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I, II stopień – dr Magdalena Grycman,
  • – Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno – twarzowych – warsztaty – dr Anna Regner
  • – Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących, A. Smyczek,
  • – Udział w konferencji „Wszyscy angażujemy się, komunikujemy i uczymy” – Susan Norwell,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji

Kasia G.

logopeda, oligofrenopedagog
Wrażliwość, odpowiednie przygotowanie, indywidualne podejście do dzieci – to tylko niektóre cechy, które charakteryzują Kasię. Świetnie się dogaduje i z dziećmi i z resztą zespołu.

Kursy i szkolenia
  • – Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3 roku życia – praktyka bez teorii
  • – Obsługa tablicy interaktywnej
  • – terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji
  • – Wczesna interwencja logopedyczna

Klaudia

psycholog
Bardzo pozytywna i lubiana przez dzieci, dzięki czemu świetnie potrafi do nich dotrzeć. Z ogromnym zaangażowaniem pochyla się nad każdym dzieckiem, szukając dla każdego indywidualnie najlepszych rozwiązań.

Kursy i szkolenia
  • – Autyzm? Co Ty wiesz o autyzmie? Spektrum Auztyzmu i Zespół Aspergera w aspektach życia codziennego – konferencja,
  • – warsztaty Trening Umiejętności Społecznych,
  • – Podstawy Psychoterapii Behawioralnej,
  • – Przygotowanie pedagogiczne,
  • – Szkolenie: Prowadzenie treningów umiejętności społecznych w ramach SUO,
  • – Kurs profilowania kryminalnego,

Ula

mgr pedagog, terapeuta poznawczo-behawioralny
Konkretna, doświadczona i bezkompromisowa, doskonale radzi sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci, jak ADHD, zespół Aspergera czy autyzm. Doświadczenie zdobywa i podlega stałej superwizji u dr Magdaleny Skotnickiej-Chaberek (założycielki Centrum Neurorehabilitacji im, Z. i J. Dziurkowskich w Czeladzi, lekarza, psychologa, psychoterapeuty i superwizora dydaktyka CBT). Od 2013 członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Z. Bizonia w Warszawie, uczestniczka licznych szkoleń w ramach międzynarodowego programu ERASMUS+.

Kursy i szkolenia
  • – Metody i techniki pracy socjoterapeutycznej z młodzieżą z zaburzeniami zachowania
  • – Agresja i autoagresja – sposób odreagowania i ucieczki od problemów
  • – Alternatywne metody komunikacji w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji
  • – Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym – etap 1
  • – Seksualność pacjenta jako wyzwanie w pracy terapeuty poznawczo-behawioralnego
  • – Samobójstwa – przyczyny, uwarunkowania, diagnoza zjawiska
  • – Trening interpersonalny
  • – Kurs – „Co i jak obserwować w klasie?”
  • – Metody twórczej resocjalizacji
  • – Kierownik wycieczek szkolnych
  • – Zbudować przymierze. Relacja terapeutyczna w pracy z rodzinami i parami
  • – Szkolenia opracowane i przeprowadzone osobiście w ramach współpracy z OKKO w Radomiu: „Terapia i edukacja dzieci i młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera na różnych etapach edukacyjnych”
  • – Autorska prelekcja – „Kreatywny nauczyciel – zaangażowany uczeń – zastosowanie technik poznawczo-behawioralnych na lekcji”
  • – Udział w Międzynarodowym Kongresie „Wielość w jedności” zorganizowanym przez PTTPB im. Z. Bizonia, Warszawa 2016
  • – Warsztaty dla terapeutów i rodziców z zakresu diagnostyki zaburzeń rozwojowych ADHD
  • – Warsztaty dla terapeutów i rodziców z zakresu diagnostyki zaburzeń rozwojowych zespół Aspergera
  • – Warsztaty dla terapeutów i rodziców z zakresu diagnostyki zaburzeń rozwojowych autyzm
  • – Warsztaty dla terapeutów i rodziców z zakresu diagnostyki zaburzeń rozwojowych zaburzenia językowe
  • – uczestniczka programu profilaktycznego zapobiegającego HIV organizowanego przez MONAR

Ula M.

neurologopeda, surdologopeda, oligofrenopedagog
Nietuzinkowa i bardzo konkretna, posiada ogromne doświadczenie i bardzo wysokie kwalifikacje, miedzy innymi w zakresie psychoterapii w mózgowym porażeniu dziecięcym.

Kursy i szkolenia
  • – Studium zaburzeń mowy i psychoterapii – mózgowe porażenie dziecięce,
  • – Studium zaburzeń mowy i psychoterapii – Afazja,
  • – Metoda wspierania rozwoju wg Dennisona (I i II stopień),
  • – Dysleksja rozwojowa,
  • – Profilaktyka logopedyczna,
  • – Terapia logopedyczna dzieci z MPDz,
  • – Diagnoza i terapia jąkania,
  • – Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym,
  • – Wielospecjalistyczna terapia dzieci z rozszczepami,
  • – Terapia jąkania,
  • – Logorytmika w pracy,
  • – Problemy diagnozy terapii logopedycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym w st. znacznym i głębokim,
  • – Problemy dzieci uszkodzonych neurologicznie w ujęciu Vojty, NDT Bobath, Castillo Moralesa, oraz SI,
  • – Metoda dobrego startu,
  • – Nowoczesne techniki uczenia się,
  • – Nowoczesne metody diagnostyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi niesłyszącymi,
  • – Wprowadzenie standardów diagnostycznych w logopedii,
  • – Logopedyczna metodologia diagnozowania afazji,
  • – Neuropsychologiczne koncepcje dysleksji,
  • – Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dysleksji rozwojowej,
  • – Podstawy wczesnej interwencji logopedycznej,
  • – Wczesne wspomaganie dziecka z problemami rozwojowymi,
  • – Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole,
  • – Rozszczepy podniebienia – diagnoza i terapia logopedyczna,
  • – Słuch fonemowy, fonetyczny.
  • – Diagnoza, testy diagnostyczne, Język uczuć – komunikacja empatyczna,
  • – Oddziaływanie diagnostyczne i postdiagnostyczne wobec dziecka z wadą słuchu oraz dziecka niedowidzącego,
  • – Badania przesiewowe narządów zmysłu,
  • – Racjonalna terapia zachowania,
  • – Neurostymulacja rozwoju dziecka (etap I i II),
  • – Diagnoza i terapia dysglosji,
  • – Logopedia śląska w teorii i praktyce,
  • – Kinezjologia edukacyjna „Brain Gym”.
  • – Metody dr Dennisona,
  • – Diagnoza psychopedagogiczna w praktyce czyli jak patrzeć na dziecko, by optymalnie konstruować program jego terapii,
  • – Formy stymulacji prawidłowego rozwoju mowy u dzieci z deficytami,
  • – Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – teoria i praktyka,
  • – Nauka czytania krok po kroku,
  • – Dziecko z FAS w diagnostyce i pomocy psychologicznej,
  • – Implanty ślimakowe – bezpieczna i skuteczna technologia leczenia uszkodzeń słuchu,
  • – Diagnoza i terapia dyzartrii,
  • – Makaton – program rozwoju komunikacji,
  • – Dysfagia – diagnoza i terapia u dzieci od 0-6 r.ż.

Dorota

mgr pedagog, oligofrenopedagog/pedagog specjalny, socjoterapeuta
Pogodna i bardzo kontaktowa, bez problemu znajduje wspólny język z każdym dzieckiem. Prowadzi zajęcia z zastosowaniem terapii poznawczo-behawioralnej. Posiada wieloletnie doświadczenie i wysokie kwalifikacje.

Kursy i szkolenia
  • – Certyfikat trenera metody Wideotreningu Komunikacji przyznany przez Associate Intensive Thuisbehandeling Holandia oraz Fundację Plus
  • – Certyfikat nr 2014/20 “Badanie QEEG – Terapia BFB” /NEUROSTIMULUS/
  • – Szkolenie I i II stopnia “Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą Carla Delacato” /Fundacja PRODESTE/
  • – specjalistyczne szkolenie “Specjalistyczny Program Diagnostyki i Terapii – Sensor-Komplex” /Pomorskie Centrum Terapii Pedagogicznej/
  • – 60 godzinne warsztaty nt. „Umiejętność skutecznego radzenia sobie z agresją własną i agresją wśród dzieci i młodzieży”
  • – Szkolenie upoważniające do prowadzenia programu profilaktyki przeciw uzależnieniu od grup destrukcyjnych „Antymanipulacja”
  • – Ukończenie kursu I i II stopnia w zakresie Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona
  • – Certyfikat ukończenia kursu „ORGINAL PLAY – Pierwotna zabawa” /dr O. Fred Donaldson (USA)/
  • – „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” /rekomendacja – Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN/
  • -„Rodzeństwo bez rywalizacji” /rekomendacja – Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej MEN/
  • – „Jak mówić do nastolatków aby nas słuchały, jak słuchać żeby z nami rozmawiały”
  • – szkolenie „Interwencja kryzysowa – podstawy profesjonalnej praktyki” /ARCAN/
  • – „Trening kompetencji budowania i rozwijania relacji z osobą w kryzysie”
  • – warsztaty „Choroba psychiczna w przestrzeni miejskiej – Sztuka jako obszar porozumienia”
  • – szkolenie „Alternatywne metody pracy z ciałem i umysłem z wykorzystaniem choreoterapii”
  • – szkolenie „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem” /SYNAPSIS/
  • – szkolenie „Trudne zachowania u osób z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie” /SYNAPSIS/
  • -szkolenie w zakresie rehabilitacji osób z autyzmem z wykorzystaniem założeń Programu RDI®
  • – szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci ze spektrum autyzmu”
  • – szkolenie „Zanim dorosnę – diagnoza i podstawy terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży” /Polski Instytut Ericksonowski/
  • – szkolenie „Psychoterapia depresji” /Prof. Camillo Loriedo (Rzym)/
  • – warsztaty „Praca ze snem” /PERSONAM IN VADE/
  • – szkolenie „Śmierć i żałoba u ucznia – zasady działania w szkole po śmierci naturalnej, samobójczej. Wspieranie uczniów w żałobie”
  • – Certyfikat „Trening improwizacji dla trenerów coachów i liderów”
  • – warsztat psychologiczno – rozwojowy „Technika Aleksandra”
  • -kurs „Uczeń z trudnościami w uczeniu się ortografii o charakterze dysortograficznym w starszym wieku szkolnym” /Wojewódzki Ośrodek Metodyczny/
  • – szkolenie „Terapia uczniów z dysleksją rozwojową – nowe techniki uczenia się” /Polskie Towarzystwo Dysleksji/
  • — szkolenie „Metodyczne i psychospołeczne aspekty epidemii HIV/AIDS” /Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej/
  • -szkolenie „Przeciw Przemocy – Wyrównać Szanse” – /Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy AGAPE/
  • – „Ruch rozwijający metodą Weroniki Sherborne”
  • – „Diagnoza i działania postdiagnostyczne w stosunku do uczniów z wadami zmysłów” /
  • -„Diagnozowanie i zapobieganie trudnościom w uczeniu się matematyki” /Polskie Towarzystwo Dysleksji/
  • -godzinny kurs „Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej” /Poradnia Specjalistyczna Nadpobudliwości Psychoruchowej/
  • -Warsztaty przygotowujące do realizacji zajęć profilaktycznych dla młodzieży „Przeciw handlowi kobietami”.

Adrian

terapeuta met. Halliwick, pomoc nauczyciela
W Mozaice i w basenie, zawsze z uśmiechem wspomaga pracę naszych uczniów i przedszkolaków.

Kursy i szkolenia
  • – szkolenie Halliwick,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Kinesiology Taping KT1, KT2,

Marta K.

terapeutka met. Halliwick, pomoc nauczyciela
Empatia i pozytywna energia pomaga Marcie doskonale pracować z naszymi dzieciakami zarówno w placówce jak i na basenie.

Kursy i szkolenia
  • – szkolenie Halliwick,
  • – MAKATON – program rozwoju komunikacji,
  • – Kinesiology Taping KT1, KT2,

ks. Łukasz

przewodnik duchowy
Pogodny i twórczy. Religia z ks. Łukaszem to zawsze okazja do świetnej zabawy, radosnego śpiewania i ciekawych rozmów 🙂

Kasia S.

Front line – sekretariat 🙂
Kojarzycie Radość z „W głowie się nie mieści?” To właśnie Kasia, po prostu… Z wielką energią ogarnia wszystko..dosłownie 😀

Ania

Front line – recepcja
Solidna, pogodna, koordynuje pracę Centrum Terapii i Rehabilitacji. Zawsze z uśmiechem wita dzieci i rodziców uczęszczających na zajęcia 🙂

Pani Jadzia

dba o czystość naszych pomieszczeń
Sumienna i obowiązkowa. Czuwa nad ładem i porządkiem we wszystkich mozaikowych pomieszczeniach. Dzięki niej nauka i zabawa to czysta 🙂 przyjemność 🙂
Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/mozaikaf/public_html/wp-includes/functions.php on line 3729